torsdag 23 april 2009

Härliga vårväder !

Matte och jag har varit på en låååång promenad idag och den slutade på hundklubben. Där tränade vi på "nära" (linförighet), inkallning och platsliggning idag! Det gick bra faktiskt! Vi tränade, busade, tränade, kampade, tränade, brottades, tränade, käkade godis.... varvade jobb med lite kul!

Jag lyckades ganska bra måste jag säga, jag koncentrerade mig mycket bra på matte och det hon sa. Jag gjorde det trots att det var en liten hund på övre planhalvan vilket gjorde matte stolt vilket också gjorde mig glad för jag fick mycket bus och gottis =P
.
Så här ser det ut... matte har äntligen lyckats få över bilderna från mobilen till datan så jag kan lägga upp dem. Kvaliten är inte den bästa och det kan jag nog säga om fotografen med men man får hålla till godo med vad man har.

Både ögon och tunga har fokus på matte!
.

Platsliggning på 2 minuter gick bra! Störning = noll


Platsliggning... ligger still trots en schäfer kommer in på "planen"
.
Detta har varit vår dag idag... i morgon bär det iväg till klubben igen och då är det mer träning och mer lek som gäller... vi vill ju så gärna bli bra på det här!
.
Oj jag glömde nästan... jag gick förbi schäfern utan att försöka springa fram till den och utan att skälla och med full fokus på matte! Bra va?! Det positiva fick sluta dagens träning! :)

Inga kommentarer: