söndag 31 augusti 2008

Tack alla för en härlig vecka på Fårö!

Jag vill bara säga att matte och jag har haft det underbart med alla våra kompisar! Nästa år hoppas jag att vi alla åker tillbaka!
.
Syrran och jag bodde ihop! Vi stormtrivdes ihop, precis som våra mattar

Sally är en riktigt vild brud! :)


Vi lekte och busade mest hela tiden.... tills vi blev tillsagda att lugna ner oss :D
.
Första dagen åkte vi alla, Jag, Sally, Leah, Dexter och Ruf och alla mattar och hussar till Visby för att kolla runt lite. Det regnade på Fårö men i Visby sken solen. Vi traskade runt, folk tittade (säkert beundrande) på oss, vi åt hamburgare och efter många timmars social träning åkte vi hem.


Sally och jag samåkte

Jag fick lära mig hur man ska göra för att spåra också. Det var jättekul! Helt fantastiskt tyckte matte.... att jag bara kunde känna vart hon gått mer än en timma efter. Vi tränade spår varje förmiddag utom en för då tog vi en vilodag. Det var ganska skönt tyckte vi alla för det var en tuff vecka med mycket koncentration och nya saker att lära som gjorde mig reält trött.... trött men nöjd :)
.

Spårgänget.


Sally och jag delade bur när vi åkte ut. Vi ser ut som om vi sitter i fängelse *hihi*
.

Här ska jag spåra! Jag är redo!


Spååååår!


...och iväg! Nosen i backen.... "Bra"!
.

Första apporten hittad! Min blå krockofant! Wihuuuuuuuu!
.

Andra apporten också hittad! Mitt favvo-rep-koppel! Dragkampsdags!
.

Tredje och sista apporten - Godis! Korv.... mummsfillibubba!
.
Är man på Fårö måste man ju bara kolla på alla Raukar! Det är stora stenar som står rakt upp. Vi åkte dit allihop. Det blåste attan så mycket så öronen bara fladdrade runt!
.

"Fladderöron"
.
Robban, Rufs husse, tror jag det var, kom med den brillianta idén att vi alla skulle vara med på ett gruppfoto! Så här fint blev det!
.
Först lite organisering!
.

snart så...
.
Sådärja! Där sitter vi snyggt och fint! Ruf och Leah överst och Sally, Dexter och jag där nere


Bara lilla jag.

lilla jag igen :)


Syskonen Bus!

Sudersands semesterby ligger helt underbart vid en lång lång lååååång sandstrand. Matte och jag tog en ensamprommis där i solen.


Jag hittade en skum sak i sanden!


Den var inte alls läskig!
.
En vecka gick fort och plötsligt var det söndag igen och dags att åka hem. Jag placerade mig i bilen för att matte inte skulle glömma bort mig, inte för att hon brukar det men jag ville vara riktigt säker på att jag kom med. När jag låg där i all skönans ro kom en elak geting och stack mig i benet och ville inte släppa taget om mig så matte var tvungen att ta bort den. Det gjorde ganska ont och jag blev lite svullen.
.
Innan vi skulle åka från Fårö åkte vi och kollade på fyren en snabbis. Det blåste jättemycket där oxå så Sally och jag ville hellre ut i skogen och vattna blåbären. Sen bar det av till Visby och färjan. Det tog lite mer än tre timmar till Nynäshamn och sedan drygt en timma med bil.
.
Alla hade längtat så mycket eftermig så vi hade världens pusskalas när jag kom hem. Jag pussade alla ordentligt sen somnade jag och efter maten och natt promenaden sov jag hela natten.... mellan matte och husse!

Inga kommentarer: