torsdag 7 augusti 2008

Nu är vi tillbaka!

Hej Alla!
Efter en ganska lång och härlig ledighet med hela familjen är jag tillbaka! Jag hoppas ni inte saknat mig och mitt bloggande för mycket :D
.
Vi har gjort väldigt mycket så jag kommer inte lägga upp bilder och skriva om alla saker vi gjort utan jag kommer bara berätta om vår senaste resa. Den gick mot Småland och Skåne som alltid första helgen i augusti. Då har nämnligen mattes släkt en tävling. "Ett slag för släkten" heter den och då spelar alla... gammal som ung, golf.
.
Vi åkte först ner några dagar till mormor och morfar som bor i Växjö och sedan bar det iväg mot mattes kusin i Helsingborg. Jag som inte riktigt kan sköta mig fick vara på ett hundpensionat från fredagen till söndagen. Matte var nog ganska besviken och ledsen på sin släkt tror jag för att jag inte fick följa med men det är ganska många som inte tycker om eller är rädda för hundar och då är väl inte jag den rätta vovvsingen att träffa kan jag tänka. Tyvärr!
.
Iaf fick jag bo där och det var jättefint och hon som hade hand om mig hette Cindy. Det var inte så många hundar där men jämte mig bodde en jätterolig tik. Hon var en långhårig schäfer och hon var lika gammal som jag. Jag hade mina täcken med mig och mina matskålar och lite leksaker och jag kunde välja om jag ville vara innomhus eller utomhus. Det var ganska bra fast jag saknade matte och husse en del men jag tror att de saknade mig ändå mera! Jag såg nog att tårarna vällde upp i mattes ögon när de lämnade mig.
.
De hämtade mig iaf tidigt på söndagen och då blev det glädje kan jag lova! Jag blev till och med så glad att jag lämnade leken med Acra (min lekkompis och granne) och hoppade över staketet för att riktigt kunna pussa alla riktigt, riktigt mycket. Äntligen var vi samlade igen!
.
Så var min helg i Helsingborg. Det blir inga bilder på mig denna gången med här här kommer lite bilder från hur resten av min flock hade det:
.

Morfar och husse


Christoffer och Noah i poolen


Fredriks coola gittar han fått av Mando Diao


Christoffer och Noah, redo att gå ut på banan


Emelie på rangen och tränade lite innan tävlingen.
.
Systrarna Kihlman - så söta!
.

Gott med grillat och lite vin efter en dag på golfbanan!
.
Så var den veckan i Småland och Skåne över. Nu är vi tillbaka hemma i Stockholm. Matte och husse har fortfarande semester så det blir väl lite mera Möja innan den är slut och skolorna börjar. Sen är det såklart mattes och min lilla semester till Fårö kvar. :)

Inga kommentarer: