fredag 8 augusti 2008

Regnet det bara faller ner!

Det känns nästan som om hösten har kommit tycker jag! Det regnar och en del blad på träden har faktiskt blivit lite oranga. Huga! Jag tycker att det ska vara sommar ända till september. Minst!

Idag blev vi ändå tvungna att gå ut på prommis i regnet. I början var det inte så kul men sen liksom glömde jag bort regnandet. Matte och jag tog vägen utmed Norrviken och vi gick ner till skolan och där fick jag springa lite lös på fotbollsplanen och vi tränade lite inkallning. Jag var jätteduktig! Faktiskt!

På vägen hem gick det lite sämre! Jag mötte lite hundar då och jag verkligen kan inte sköta mig! Matte försöker behålla lugnet, distrahera mig, locka med godis och lek.... men inget hjälper! Jag tycker en sak till är jobbig och det är när hon pratar med folk jag inte känner. Då måste jag visa att jag är där för att skydda henne vare sig hon vill eller ej.

Nåja... detta eviga skällande på mig resulterade i att matte nu sitter och kollar på kurser vi kan gå på. Den sista hon kikade på kallades "Slyngelkurs" *hrmf* Skulle jag vara en slyngel eller vad?!

Inga kommentarer: