tisdag 29 juli 2008

Dalarna - Ekevallen

Idag packades jag och Nellie in i bilen för en utflykt. Vi skulle hälsa på hos husses syster som har en stuga i Dalarna. Efter 2 timmar kom vi äntligen fram och det var så himla skönt att få komma ur, sträcka på sig och träffa Saphire! Henne har inte jag träffat sen julas eller nåt sånt... jättelänge sen iaf!


Här sitter jag i bilen - kollar husse kör rätt...

Kolla hur kul jag och Saphire hade det... hon är stor som attan fast hon bara är 6 månader äldre än mig...


Det ser ut som om jag har spagettiben. Kanske jag var lite "knäsvag"?! :P


Jisses vad stor jag blev när jag står på bakbenen! Där impade jag nog på Saffi... :P


... eller kanske inte!


Wiiieehuuuuu!!! "Batman and Robin" :D
.

Nellie och Saphie är INTE bästa vänner! Jag höll lite koll på dem...


Jag är också där, någonstans! Jag är...... "Osynliga hunden"


Fikadags. Detta är deras lilla söta stuga. Vi brydde oss inte om fikat jag och Saphie. Vi bara lekte! :D

Efter fikat skulle killarna åka båt på Dalälven som ligger precis nedanför, på andra sidan huset så då fick jag och Nellie hänga med.

Här sitter killarna i båten...

... jag spanar från höjden. Jag var lite sur för jag fick inte åka med :(

Medan killarna åkte uppåt i älven gick vi på vägen ovanför. Det var en jättevarm dag så när vi väl kom fram till en liten strand var vi inte sena att svalka tassarna.

Åhhh... skönt!!
.
Nu kommer killarna !!


Jag ska hjälpa er!


Men oschyssta typer å skvätta vatten. Då får ni klara er själva!!
.
Efter promenaden och badet så gick vi tillbaka till stugan, packade ihop allt som skulle med hem, sa hejdå till Christoffer som skulle vara kvar några dagar och började vår biltur hemåt igen. Det gick snabbare hem tycker jag... men det kanske beror på att jag sov heeeeela vägen?! :)

Inga kommentarer: