söndag 20 juli 2008

Träning - Lek

Matte och jag är hemma själva. Husse, Christoffer och Nellie är på landet, Mikkan är hos kompisar och Emelie är hos sin pojkvän. Det är ganska tyst här men det tycker både jag och matte är skönt faktiskt. Ingen Nellie som skäller på allt och alla (det är hon som lärt mig hur man ska låta)
.
Så...vi åkte till hundklubben idag! Först en promenad så jag kunde göra det jag behövde. Då mötte vi en hund som inte gillade boxrar (hans matte sa det). Han hade tydligen blivit attackerad när han var en liten valp, stackarn. Sen gjorde väl inte jag saken bättre som hela tiden måste tala om att jag är faktiskt en stor och stark kille.... till mattes STORA förtret! Jag vet inte, men jag tror att hon är fruktansvärt less på hur jag låter och beter mig när vi möter andra hundar. Hon var INTE glad på mig efter det mötet iaf. Det märkte jag och jag kände att nu är det nog bäst jag har focus på henne...
.
På hundklubben var det tomt, som vanligt. Jag fick börja med att vara lite fri, busa och springa sen började tränandet. Jag blev inkallad, vilket jag skötte exemplariskt! *stolt*
.

I´m coming!
.
Nästan framme...
.
Vi tränade på nära och matte hade ändrat lite på det. Hon hade inte längre godiset i händerna utan i munnen... Jag letade först i händerna men så bara ramlade en godis ner uppifrån... så då kom jag på att om jag kollar upp på henne så ramlade godisar ner. Jag lyckades inte fånga godisarna varje gång utan ibland blev jag tvungen att leta efter dem.... sen in snabbt som ögat till matte igen. Nära, nära. Så höll vi på ett tag och vi gick runt hela gräsplan där. Jag hade focus på matte hela tiden, nästan iaf.
.
leta, leta...
.

snart så...
.

DÄR var den! *gottigott*
.
Vi tränade också på platsliggning. Jag har börjat förstå vad "Plats" betyder nu. Jag har inte velat lära mig det tidigare men nu har jag märkt att det är faktiskt ganska skönt att få lägga sig en stund. Då kan man ju passa på att vila lite :D
.

Ligger plats - på vänt! Det ligger en godis mellan tassarna också...
.

Matte började dansa och hoppa - men jag låg blickstilla!! :)
.
Efter träning fick jag leka lite med alla roliga saker som finns där. Så jag gav gärnet!
.

In och ut genom tunnlarna...
.

...upp på balansbrädan...
.

Min balans är det inget fel på!
.
... och ner med en liten snygg krumiluttvändning!
.

Det var kul! Jag gör det igen, fast från andra hållet....
.

...å ner igen!
.

...men hopp genom ringen ville jag inte idag. :)

Sen bar det hem och det är jag tacksam för. Jag var helt slut! Att focusera sig sådär på massa saker är tröttande... riktigt tröttande. Efter 1 liter kallt, friskt, gott vatten och bortrensning av två äckliga fästingar hoppade vi in i bilen och begav oss hem.

Inga kommentarer: