måndag 18 februari 2008

Jag fortsätter att imponera!

Ikväll var jag på kurs igen och det gick så otroligt bra! Jag har verkligen börjat fatta vad det är matte vill när hon ropar "kom" och när hon säger "nej".
.
Idag tränade vi inkallning och först skulle jag springa förbi en tallrik med massa smaskens på och direkt till matte - det gjorde jag! (fast jag tvekade lite vid tallriken. Det såg så gott ut!) Andra övningen skulle vi komma och belöningen var att få leka med en boll! Yippieeee! Jättekul! Det fixade jag galant - till och med Johan blev nog lite impad av mig tror jag :D *hihi*
.
När vi skulle gå promenad fick jag gå lös, fast matte litar inte 100% på mig så kopplet fick hänga efter. Men hon viskade till mig när jag hoppade in i bilen att "nästa gång ska du allt få visa att du kan gå lös, utan något koppel hängande efter dig". Sen gav hon mig världens goaste och längsta puss jag nånsin fått och sa "Du är den duktigaste killen i världen - Jag älskar dig"! och med de orden i minnet somnade jag och sov hela vägen hem... att vara duktig tar på krafterna!

1 kommentar:

Edvin sa...

Jag hörde ryktesvägen att du var jätteduktig idag Ozzy. Visst är det kul att busa men det är ännu roligare när tvåbeningarna blir så där glada på en, eller hur ;)

Jag skötte mig också bra. Jag bråkade lite med mina två när vi gick på koppelpromenaden men såfort kopplet åkte av, ja då gick jag slickad vid mattes sida. Hon var jätteglad när vi åkte hem så jag antar att det är så hon vill att jag ska gå.

Kram!