söndag 17 februari 2008

"Inte-skälla-träning"

Idag åkte husse, matte, Nellie och jag till hundklubben. Först sprang vi i skogen och lekte. Husse försökte gömma sig igen men både Nellie och jag hittade honom. Efter vi skuttat runt i skogen ett tag gick vi ner på apellplanen. Där hittade jag en gammal strumpa som var jätterolig att leka med. Naturligtvis försökte Nellie ta den från mig men det lyckades hon aldrig med. Det längsta hon kom till var att få ha lite dragkamp med mig om den... men jag vann, förstås.
.

Efter skogen gick vi ner på hundklubbens gräsplaner och där var massor av hundar. Jag skötte mig exemplariskt! Inget skällande! Inget dragande! Ingenting... bara lite nyfiken såklart men hela min focus var på matte och husse! Visst är jag duktig!! :D

Här är jag hos husse och får en klapp. Notera att jag är lös förutom långlinan som är där för att matte ska känna att hon kan stoppa mig om jag får ett infall av olydighet.

För att ni ska förstå vilken störning jag stod emot så tog matte kort på alla fyr- och tvåbeningar som var där samtidigt som oss.

Men jag brydde mig faktiskt inte om dem... när matte och husse ropade så kom jag! Jag har nog aldrig sett henne så glad! :D

Inga kommentarer: