söndag 16 december 2007

"nära", "nära", "nära"..

... ska vi lära oss nu.
Idag var vi på kurs igen... som alla söndagar. Vi fick gå i lina och matte och husse fick lära sig hur jag bäst lär mig att gå i lina. Hur de ska göra för att jag inte ska springa till någon annan, hund eller människa. Vi hade en rolig dag idag faktiskt. Mycket att träna på över jul. Det var så mycket att ta in så jag blev helt trött. Somnade faktiskt så fort jag hoppade in i bilen och sov hela vägen hem. När jag kom hem sov jag 2 timmar till och sen fick jag lunch. Fisk! *mums*

Tanken var att vi skulle åka in till stan i dag också men ingen av oss orkade det... vi var helt slut så vi tog istället en prommis hemma.

Det har flyttat in en ny familj i ett hus på vår gata och de har en liten brun-vit hund där som jag bara MÅSTE skälla på. Jag vet inte varför själv och matte försöker nog få mig att förstå att man helt enkelt inte kan skälla ut nån så som jag gör. Men problemet är att jag själv inte vet varför. Han verkar ju egentligen jättesöt och snäll. Kanske är det för att matte pratar ett konstigt språk med dem som jag inte förstår. Det låter lite så här "hörskibördi worldidordi" på nåt sätt... ja jag fattar inget och det är lite läskigt. Jag måste lära mig lite... :D

puss å kram, hela da'n

Inga kommentarer: