lördag 15 december 2007

Jag träffade jättemånga roliga...

... människor och hundar idag på min och mattes långpromenad på förmiddagen. Vi gick utmed Norrviken där det nu finns en jättefin gångväg där man kan gå. Jag sprang som vanligt "fri" och utan koppel och matte sprang efter *hihi*

Leah... vet du vad jag mötte??! En ståltass... wow vad stor den var!! Jag stod som förstenad och bara tittade. Men jag tittade sådär coolt du vet... så den inte skulle våga gå fram till mig. Jag skällde inte heller och det tyckte matte var jätteduktigt av mig. *stolt*

Vi mötte jättemånga hundar också. En liten springespaniel som hette Ebba. Jag tror hon var lite gammal så hon orkade inte leka utan ville bara hälsa och sen gå. Hur kan man inte vilja leka ??! skumt, skumt! :P Jag träffade en skitsnygg tjejschnauser också, jag vet inte vad hon hette men hon var cool.

Det finns en schysst sandstrand på vägen och gissa om jag racade i sanden *wohoooo* jag sprang så sanden yrde runt mig.
.

När vi gick hemåt hade det kommit massor av änder till stranden och jag måste ju bara springa fram och kolla på dem. Men de var fegisar allihopa och hoppa i vattnet när jag kom.

Sen när vi kom hem efter 2 timmar var jag så trött att jag bara kastade mig i säng... i mattes säng först...

... sedan i husses....

... för att somna ordentligt och skönt i mattes säng. *snark*

Inga kommentarer: