söndag 9 december 2007

Träning, träning, träning...

... mycket träning blir det nu. Vi var hos Johan idag och jag fick träffa Tyke igen. Trots att han är liten är han en kul kille! Han är snabb, busig och tuff. Precis som han måste vara för att orka med mig säger matte.
Idag tränade vi på att inte ta godiset som låg på tallrikarna vi skulle gå förbi. Först försökte vi med att jag skulle vara lös. Det gick inte så bra... jag tyckte nämnligen det var roligare att busa med de andra vovvarna som tittade på så husse fick koppla mig igen. Men sen gick jag förbi tallrikarna utan att ta en enda... nästan i alla fall. Husse kämpade väl men EN gång hann han inte med när jag norpade en *hihi*

Sen fick äntligen Tyke och jag busa lite. Matte hade inte så goda godisar med sig så när hon försökte locka mig bort från Tyke tyckte jag faktiskt inte att den hårda godisen var värd att förlora ens en sekund med Tyke. Nästa gång får hon allt ha med sig godare, smaskigare och nåt som luktar gott för att kunna få med mig.

Senare på kvällen åkte vi in till stan. Vi skulle på fika hos husses lillasyster som bor mitt inne i stan... vid Odenplan. WOW vad spännande!!! Massa bilar, folk, hundar, barnvagnar... jag visste inte vart jag skulle vara till slut. "Här är nåt vi behöver träna" sa matte och gick en extra runda med mig. Rätt var det var hörde jag ett jättehemskt ljud. Det lät som... ja jag vet inte vad!? Och vi gick närmre och närmre. Jag måste erkänna att jag blev lite rädd. Det var en man! En man som stod och gjorde ljuden med nån konstig sak uppe på axeln och en grej han drog fram och tillbaka. Han var skitläskig! Ljudet var hemskt! "Det är bara en man som försöker spela fiol" sa matte men det spelade ingen roll... han var så läskig så jag bara var tvungen att visa att jag är minsann inte en liten fegis så jag reste min ragg och gjorde mig stor (så stor jag bara kunde) men det hjälpte inte... han bara fortsatte. Vi gick förbi en gång till för att jag inte skulle tycka att det var så läskigt. Bra det för jag tyckte inte han var så läskig andra gången... även om det lät lika hemskt.

När vi kom upp till Nettan och Niklas var Ubbe där. Jättekul!! men först fick inte jag vara lös fördå skulle jag vända upp och ner på lägenheten sa husse. Men, det skulle jag inte alls det! Jag skulle bara leka lite....
Olivia hade växt och blivit ganska stor nu tycker jag men jag fick ändå inte pussa så mycket som jag ville på henne... tror de att jag tänker bita på henne eller??! Jag vill ju bara pussa på henne, hon är faktiskt så jättejättesöt !

Lilla söta Olivia

I morgon ska matte och jag ut och gå i lina. Jag har inte lytt så bra på sistone så nu måste vi träna på att jag ska lyda. Jag vill lyda! Men det går bara inte ibland ska ni veta!

Inga kommentarer: