onsdag 5 december 2007

Jag kan stå..

... på kommando nu *stolt*
Matte och Lillmatte Mikaela har tränat mig så nu ställer jag mig upp om jag sitter ner. Och gissa om jag får massa beröm då så nu gör jag det gärna :)

Förra veckan hände inget speciellt här hos oss... bara att jag inte blev sjuk! Det var ju skönt! Nellie är också helt bra nu och det tycker jag är bra för nu kan vi äntligen få busa igen. Det har varit ganska tråkigt faktiskt att inte få busa. Vi har inte fått busa lika mycket som vanligt ska jag väl berätta för jag har busat ändå. Det spelar ingen roll vad matte eller husse säger. Har man spring i benen så har man. Jag är ju en boxervalp för tusan!! :P

I söndags fick husse och jag åka själva till Johan på kurs. Först kändes det som om husse inte ville men när vi väl kom dit var han glad. Han var nog bara lite morgontrött skulle jag tro! Vi fick träna på inkallning så Johan tog mig... gick bort en bit... husse också och sen släppte Johan mig och husse ropade. Jag sprang som en tok... fast först var jag ju tvungen att göra två-tre ärevarv innan jag sprang ända fram... Husse vart jätteglad! :D Tänk! Bara för att lilla jag kom när han ropade!

I veckan ska matte och bara jag åka till Saphire i Rosersberg. Vi ska få ut och springa och busa på en fotbollsplan som har staket runt sig. Nellie stackarn får inte följa med för Saphire är lite elak mot henne.. biter och skäller och hugger mot henne. Jag önskar jag vore lite större så jag kunde säga till Saphire att lägga av, att vara snäll istället men hon är ju så attans stor! :O

I morgon och på fredag ska husse vara hemma hela dagarna för matte ska på kurs. "Konstigt det kommer kännas" säger matte. Jag kommer också sakna henne. Undrar om husse vill myssova lite efter frukost som matte och jag alltid gör. "Det är den mysigaste stunden på hela dagen" har matte sagt. Jag tror det beror på att jag ligger nära, nära och bara njuter. Ibland ligger jag lite på mattes mage också och det är skönt det med! Jag hoppas husse vill vila en stund för jag behöver det - jag är ju faktiskt ganska liten än. Fast jag är stor! ;)

Nehe.. nu måste jag gå :( Matte ska träna på att titta i min mun, titta på mina tänder och det gillar jag verkligen inte!!! Men jag måste säger hon. Annars blir inte domarna glada när de ska kolla och då kanske jag inte får något fint omdöme.

Inga kommentarer: