söndag 4 november 2007

Värsta trolleriet...

... har hänt under natten! När jag skulle ut i morse var det inte lika dant som det brukar vara ute. Det var vitt på marken så först vågade jag inte gå ut men när Nellie traskade på så insåg jag ju att det inte kan vara något farligt i alla fall.

Kallt var det! och blött! men gott som bara den... hihi... och skitkul att springa runt i. Det kallas snö sa matte och husse glatt när hon såg hur jag gick från tvekande till att ha hur kul som helst med det lilla vita som låg på gräsmattan.

I kväll var vi hos Ubbe. Det är Nellies bror och han bor i Rosersberg. Där bor också de stora grandisarna Rattis och Saphie men de var inte med. Åh vad roligt det var att träffa Ubbe... jag gav honom massor av pussar. Han ville nog att jag skulle sluta att pussa efter ett tag så jag gjorde det... en liten stund. Han är ju så coool!! Stor kille, stark, snygg. Jag måste ju få visa att jag tycker om honom eller hur??!?! Vi var ute på hans tomt och sprang och helt plötstligt stod jag med båda frambenen i en damm... vart kom den ifrån? och gissa om vattnet var kallt?

Lilla Olivia var där också. Hon var lika liten fast lite större. Jag pussade på hennes öra när matte höll henne och det tyckte hon om!

Inga kommentarer: