fredag 2 november 2007

Nu var det länge sedan...

... jag skrev i min blogg så nu får jag berätta vad som hänt i veckan.
Det har inte hänt så mycket faktiskt. Det är därför jag inte skrivit något heller. Det har varit lite tråkigt för jag tänkte att jag kanske skulle få träffa Leah och Ruf men Nellie har varit lite dålig, hon har spytt en hel morgon stackars henne! Så matte har inte velat lämna henne själv för länge. Plus att matte sa att jag kanske blir smittad och då är det ju inte så smart att träffa Leah och Ruf - Fast jag ville ju träffa dem, så jätte jätte jättemycket!

Idag var jag ute med matte och Christoffer och när vi gått vår långa skogsrunda fick jag på mig en sele och matte sa att vi skulle jobba. Jag kände en doft i marken - matte! hmm... skumt! Hon stod ju precis bakom mig... Nåja, det gick inte så bra! Jag kunde inte koncentrera mig på att lukta på marken... jag fattar inte! Matte sa att det inte gör nåt - vi provar igen! Det kändes jättebra för man kan inte alltid vara på topp!

När vi är ute har matte så kul åt mig - "Han springer 3 gånger så långt som vi" säger hon... jag kan nämnligen inte hålla mig till stigen. Vadå da? Det är ju så himla skönt att få röra på sig och springa och busa... jag älskar det! När jag kommer hem är jag så skönt trött och när jag fått mat så somnar jag som en stock!

Jo förresten! Matte säger att jag är världsabäst! Varför undrar ni kanske? Jo för nu är jag rumsren!! De ni! Jag har kommit på att om jag sätter mig vid dörren så får jag komma ut och kissa och det är bättre för det skvätter så äckligt om tassarna om jag kissar på golvet och det gör det inte ute i gräset!

Inga kommentarer: