söndag 11 november 2007

Nu ska ni få höra...

... vad jag gjort idag! :D
Jag och matte gick upp tidigt för att ta en morgonpromenad och för att jag skulle hinna äta innan vi skulle åka. Vi åkte vid nio. "Bäst att åka lite tidigare än vi kanske behöver så vi inte kommer för sent" sa matte. Och det var nog bra för hon snurrade runt en hel del innan vi stannade. Vi var i Solna för vi skulle gå första gången på valpkurs för Johan. När vi hoppade ur kännde jag direkt att här kommer det hända roliga saker... och det gjorde det. Jag såg en massa nya hundar som jag inte träffat förut. De var små! Inte lika stora som jag inte... men det skulle nog gå bra ändå tänkte jag.

Först skulle vi visa om vi kunde sitta och det visade jag att jag kunde utan problem och sen fick vi visa att vi förstod vad nej betydde. Johan tog mej när han visade alla hur man skulle träna *stolt* och jag visade mig naturligtvis från min bästa sida.

Sen kom det roligaste! Vi skulle få springa lite lösa! *yippiieeee* Jag fick vänta till sist och då skulle jag vara lös tillsammans med en jättesöt golden och en liten svart pitbull som heter Tyke. Ialla fall... matte tog av halsbandet och jag satte ju så klart iväg direkt. De där två andra var ingen match! Ha! Jag visade allt vem som bestämde och vem som var störst, bäst, vackrast, starkast och definitivt coolast! Tills Johan kom och tyckte att jag skulle coola ner mig lite och la mig på rygg en stund... När jag väl fick komma upp igen tyckte jag att de andra två redan visste att jag var bäst och så så jag satte kurs mot en annan som såg mycket mycket roligare ut. En hund som var lite mer i min storlek... fast han var inte med på kursen men det kunde väl inte spela nån roll?! Matte hojjta och kom efter och det gjorde Johan också... de frågade om den hunden kunde få leka med mig och det fick han... det var jättekul men sen skulle han gå och då... då fick jag syn på en gumma och en gubbe som gick på vägen. De vill säkert hälsa på mig!! tänkte jag och sprang mot dem.... men de ville inte det. Tanten blev jättearg och skällde på matte och Johan för att jag sprang fram. Fast jag förstår inte varför för jag stannade en bit ifrån dem och jag hoppade inte ens på dem... som tur är!

Finns det verkligen nån som kan motstå mig?! Det trodde inte jag. "Dags att köra hårdträning på att få honom att komma när man ropar" hörde jag matte säga till Johan. Är det mig hon menar då tror ni? :P

2 kommentarer:

Sally sa...

Hihi,
Visst är det kul att springa lös och de som inte gillar att vi springer lösa är riktiga tråkmånsar. Vilket vettig männsika kan motstå sådana fina boxrar som oss?
Jag var på valpkurs igår och där fick jag hälsa på en tax. Det var kul och hon var så liten att jag kunde ställa mig över henne för att visa vem som bestämde utan ens behöva brotta ner henne. Praktiskt.

Busiga hälsningar från syster Sally

Ozzy sa...

Hej Emelie och Sally

Ja det är jättekul! ;D Jag älskar att springa lös :D

Haha... det finns bara små hundar på valpkursen jag går och jag gör lika dant :) Det märks att vi är släkt :D hihi.

Du förresten,lycka till på lördag! Jag håller tassarna för dig och Tisla!

STOR kramis från brorsan