måndag 2 februari 2009

Hurra hurra för husse idá !


Idag fyller husse år. Han ville inte att jag skulle skriva hur mycket han fyllde men jag kan säga så här... hans första siffra är dubbelt så stor som min och den andra är 1 mer än min... nu får du gissa :D


Vi började dagen med att sjunga för han och ge han en smarrig macka i sovrummet. Den spanade jag in direkt! Den såg så smarrig ut och min mage var sugen på mat! Jag satte mig först precis där mackan var men det var lite trångt där och så tyckte alla att jag var liiiite för nära och kanske att jag skulle välta brickan.. *hrmf*

Nåja... jag är inte den som är den utan jag flyttade mig lite... och fick en bättre, mycket skönare plats faktiskt och därifrån kunde jag spana in mackan.


Tittar jag tillräckligt mycket på den kanske den kommer flygande... eller så kanske nån (matte) tycker jag är såå söt att jag får smaka en liten bit :P


Psykning av macka pågår!

När alla barnen åkt till skolan fick Nellie och jag mat och vi la oss för att sova lite... då städade matte och husse. Efter en stund var det dags för en prommis... Det var ganska schysst väder ute men Nellie och jag fick våra täcken på oss ändå. Det är faktiskt skönt - jag fryser inte alls!

Husse tog med sig långfärdsskridskorna och så begav vi oss ner på sjön... fast den är hård nu! Jättehård! Till och med en bil kör på den och plogar en bana för alla som vill åka. Det finns 2 olika långa spår där, ett som är 7 km och ett som är 1,4 mil.

Nellie och jag fick gå med matte när husse åkte ett varv. Han tog det lilla varvet men Nellie och jag var faktiskt lite oroliga hela tiden för att han skulle försvinna. Vi och matte gick en bit till på isen sen svängde vi upp i skogen för att göra lite sånt som vi hundar gör ute... sen gick vi tillbaka, lagom för att möta upp husse igen.


Jag är leksugen!


Födelsedagsbarnet :)


Nellie håller koll så inte husse försvinner igen medan jag leker!

Sen skulle jag få hänga med husse på en runda, han skulle åka skridskor och jag skulle få hänga med!


Här kommer vi... jag är jätteduktig och springer så fint jämte husse :)


Wiiehuuuu!! :D

Inga kommentarer: