fredag 19 september 2008

Världens bästa morgon...

...har matte och jag haft idag!

Idag var inte som vanliga mornar utan idag åkte matte och jag iväg tidigt. Redan klockan 8 satt vi i bilen på väg nånstans. Ja matte visste såklart men inte jag. Vi åkte inte så länge, kanske en halvtimma och när vi väl stannade jämte en annan bil förstod jag att nu var vi framme dit vi skulle. Och gissa om jag blev glad när jag såg att det var Isa och Angela vi skulle träffa!
.
Jag och Isa skulle få springa lösa och leka i skogen och det var helt underbart skönt!


Det var en jättemysig, jättestor skog. Här är Isa och jag på väg...


Isa lukar på stenen och jag?.... *hehe*


NU tar jag diiiiig! :D


Bara massa härligt och roligt bus!


Jag sprang aldrig för långt från matte!

Plötsligt var vi ute på en stor äng där vi kunde raca runt riktigt ordentligt... och det gjorde vi såklart. Jag överraskade matte flera gånger att komma till henne, både spontant och när hon ropade på mig. Hon blev riktigt glad och lycklig såg jag. :D


Härliga gröna äng!


Vi är snabba som blixten...
.

... så snabba att matte inte hann med att ta kort! :D


Vi lät henne iaf få en lite bättre bild på oss ihop :P

Helt plötsligt kom ett helt gäng både två- och fyrbeningar mot oss. Isa och jag stod där och väntade och rätt var det var hade jag massa hundar runt mig. Både stora och små, killar och tjejer men jag tog det jättelugnt och fint och visade alla att jag är där med fredliga intentioner och att jag definitivt inte ville ha bråk eller så. Det var skitkul helt enkelt! Snacka om livskvalitet!!


Där är jag!! Mitt bland 6 andra, främmande hundar!

Jag, Isa och en annan tik som hette Ozzie (hihi... jag vet. Precis som jag :P) gick vidare bortåt och kom fram till en härlig badstrand där vi, om vi ville, fick bada. Isa som är en vattenhund hade inga problem med att simma men jag är ju lite försiktig... jag är ju inte van vid att simma så jag gick i bara upp till magen.


Ozzie, jag och Isa

Fick sand mellan tårna på stranden :D


Alla vill vi ha den där pinnen!

Det sättet funkade bra tills Angela tyckte att hon skulle testa om jag ville hämta en pinne om hon kastade i den från bryggan.... Jag halvt om halvt hoppade och ramlade i och herregud vilken panik jag fick för jag hade INGENTING att sätta tassarna på där i vattnet och jag hamnade med hela kroppen och huvudet under vattnet. Med andra ord "Jag dök"! Jag började veva med frambenen och nådde fram till bryggan där matte och Angela drog upp mig. Med skräckblandad förtjusning måste jag säga. Det var faktiskt ganska skönt bara jag kan få in snitsen och lära mig hur man simmar. Jag höll mig sedan på lite sådär halvsäkert djup, men jag vågade mig tillräckligt för att kunna ta Isas pinne som hon precis simmat ut för att hämta. Jag har alltså nästan börjat simma nu.. :D

Matte hann som vanligt inte med att ta kort när jag dök och simmade (eller plaskade) men däremot filmade hon mig när jag "nästan" simmar :D
.
PS. Vill du slippa mattes glada stämma så får du stänga av eller sänka ljudet :D *tihi*


Isa är jätteduktig på att simma...


"Jag ska ha alla pinnar!!"
.
Efter att ha promenerat tillbaka till bilarna och sprungit i två timmar i sträck kan jag säga att jag gärna hoppade in i bilen. Det var så skönt att få vila lite. Jag hörde att matte och Angela pratade om att nästa vecka skulle de båda tillbaka hit och jag längtar redan. Nästa gång kanske både Leah, Dexter och även Ruf kan hänka på! Då skulle det bli ändå roligare!!!


Vi träffade ett gäng brudar också. Det var en mammis med sina tre döttrar :D


Mer bus i skogen med Isa och Ozzie...

Detta var en höjdarmorgon som både matte och jag gärna gör om... varje dag... :D

Tack Angela för din hjälp och ditt stöd! Vi vill att du ska veta att Du är guld värd för både mig och matte!

Inga kommentarer: