onsdag 20 augusti 2008

Mitt första sök!

Efter 2 timmars bilåkande kom vi äntligen fram till Ruf:s hus. Vi var 45 minuter jättesena pga eländiga köer ända från Kista... boooring! Matte och Emelie gick upp och hejjade på alla medan jag fick sitta kvar... oxå booring! Men när de väl kom åkte vi till skogen, eller rättare sagt vi kom bara en bit för då fick Ruf och hans matte lite bilproblem (bensinstopp tror jag). Vi åkte vidare och gick upp i skogen och rätt var det var så kom han., Ruf. Som jag har längtat efter att få leka med honom! Jag har verkligen längtat men nu är det ju så att jag har nåt knas i skallen så jag skällde ut honom. Fråga mig inte varför, jag bara gjorde!
.
Efter ett tag satte det igång! Först gick Dexter iväg en stund och när han kom tillbaka var det Ruf´s tur och sen min.
.
Leah´s husse Micke hade gömt sig någonstans i skogen och meningen var att jag skulle hitta honom. Matte ställde mig med huvudet mot skogen och helt plötsligt vinkade nån där... wow! Snacka om att jag blev nyfiken och for iväg som en kanonkula! Jag trodde jag hade han på spåren men det strulade till sig lite och jag for runt och letade och letade. Tillslut fann jag mig framför de andra hundarna som väntade men jag gick faktiskt inte fram. Bra av mig va?! Jag fortsatte leta efter Leah´s roliga husse och tillslut hittade jag honom! Wihuuuu! :) Det tog lite tid men andra gången hittade jag honom snabbare... Detta var kvällens roliga del!
.
Nu till den tråkiga! Jag kaxade upp mig alltför mycket mot Ruf och det lät som om jag skulle flyga på honom när vi fick nosa på varandra. Matte blev både ledsen och heligt förbannad... och hon skäms för mig. Mestadels är hon j****gt förbannad på sig själv. Hon lägger allt ansvar på sig själv för att jag är som jag är. Sen funderar hon på om jag har ont någonstans... detta beteende (skällandet och utfallen) kom ju när jag började halta och fick vila i flera veckor...
.
Förlåt Ruf för att jag skällde på dig.... jag vill verkligen leka och busa med dig och hoppas att vi kan det nån dag. Jag hoppas du och matte vill träffa mig igen, trot att jag betedde mig så illa.

Inga kommentarer: