måndag 11 augusti 2008

Hundklubben och träning idag

Matte har gett sig den på att jag ska komma ur detta skällande! Vi drog till hundklubben och när ingen var där gick vi ut i skogen och jag fick springa lös. Lite då och då ropa matte på mig och jag kom skuttande över stock och sten :D. Jag var duktig mao :D
.
När vi kom tillbaka till hundklubben var fortfarande ingen där merän vi så matte satte sig helt resolut ner och jag fick snällt bara vänta. Det är tråkigt men tillslut kopplade jag av och la mig ner och vilade lite efter mina skogsrus.
.
Vi satt där ganska länge när matte reste på sig och sa att vi skulle hitta på nåt nu... jag var inte sen att hänga med. Vi tränade platsliggning. Jag fick lägga mig och matte traskade iväg en bit och bara stod där och kolla... jag låg kvar! Det var precis rätt för helt plötsligt kunde en godis komma flygande till mig :D
.
Rätt var det var kom en vit schäfer... jag blev direkt på min vakt men matte struntade helt i den och mina signaler och tränade vidare, krävde att jag skulle ha fokus på henne. Det var svårare, jag var inte så duktig nu längre... tyvärr.
.
Plötsligt dök en tjej till upp fast hon hade en svart hund. Haha... en svart, en vit och en brun. Så många hundar är det länge sen vi träffat på där. Den vita hunden gick hem och då var det bara den svarta och jag kvar. Matte satte sig på en bänk och jag fick sitta, ligga eller stå, vilket som bara jag höll mig lugn och så satt vi där... och kollade.... och kollade. De var sååå duktiga! Den hunden följde sin matte hur hon än gick! "Titta och lär" sa matte till mig och smålog sådär lite klurigt. Jag kolla men när matte kände att jag var lugn och avslappnad nog och vi skulle träna nära så gick det lite sisådär. Jag skällde iaf inte - vilket var jättebra! Följsamheten kunde diskuteras tyckte matte men samtidigt var hon jättenöjd över mig eftersom det var första träningstillfället efter sommarlovet.
(lite bilder kommer)

Inga kommentarer: