onsdag 9 juli 2008

Midsommar på Möja!

Hej alla!
.
Jag vet att jag varit urdålig på att uppdatera min blogg men vi har haft semester serni! Vi har varit ute på vårt lantställe i Stockholms skärgård! Där är helt underbart! Sol, bad, bus och frihet hela dagarna...
.
Det har fottats en hel del ändå och jag lägger in bilderna så kan ni se hur superdunderunderbart vi haft det!
.
19 juni - Båtfärden mot Möja
.

Jag är kapten och husse styrman!


Den här ön kallar vi för "Skarvön" för där bor massa Skarvar som bajsar så allt dör på den! :/


Gosar med farfar!
.
20 juni - Midsommarafton!


Midsommarlunch - Sill, nypotatis och nubbe!


Lilla sötnosen Olivia


Matte fick beska droppar i sitt nubbglas! Då blev hon förgrymmad!

då fick hon en ny, godare och då blev hon glad! :D


Nellie och jag fick kolla på när alla tvåbeningar käkade :(


Den goda jordgubbstårtan!


En del strutta (dansar) runt majstången... det var roligt att titta på dem *fniss*


... det tyckte Linda och Mikkan oxå!


...husse hade jättekul!! *HAHAHA*
.
Senare på kvällen åt alla grillat och Matte var grillansvarig... som vanligt! :)

21 juni - Midsommardagen


Ubbe vilar - jag gräver...


...så här fina tassar fick jag då!
.

Då fick jag gå och tvätta tassarna... och då passade jag på att rensa bort lite tång...


... och pinnar.


*Wiieeehuuuu* (förenar nytta med nöje)

30 juni - 06 juli- Finbesök från de Småländska skogarna!

Mormor och morfar kom på besök! Mikkan hade åkt hem några dagar efter midsommarhelgen för att träffa sina kompisar och när hon skulle åka ut till oss igen mötte hon upp dem i stan.


Detta är morfar! Mormor hamnade utanför kortet...


Morfar och husse hade lagt ut nät och vi fick jättemycket fisk! 12 aborrar, 1 sik och 1 torsk. Morfar rensade fisk i 5 timmar *thihi* Tittar du noga så ser du Nisse under bordet.
.
På kvällen åt alla panerad aborre, kokt fisk och god kall sås. Även jag och Nellie! *mums*

Detta här kallas "tjocka". En dag blev det helt plötsligt jättedimmigt på havet. Lite småläskigt men det var borta efter en halvtimma som tur är!

Detta var ett litet axplock från våra två veckor på Möja... och Nu är jag igång med bloggen igen :D

Inga kommentarer: