tisdag 17 juni 2008

Rosersberg once more!

Sådärja.... har vi väl hittat en bra plats att leka och busa på är det väl bara att åka tillbaka!

När matte och husse skulle hämta killarna i Märsta, där de suttit och spelat data i flera timmar, åkte vi först till samma hundrastgård matte och jag var på tidigare idag. Fast denna gången fick Nellie hänga med! Precis som förra gången var det ingen annan vovvsing där. Bor det inga hundar alls i Rosersberg??!


Bus med husse!


Hittat en kul pinne... som vanligt!


Räääääserfart!!

Efter en stund åkte husse. Han skulle hämta killarna så då blev det bara jag, Nellie och matte kvar! Först blev vi lite oroliga för att han bara försvann (för han sa inte hejdå till oss) så vi sprang runt och leta lite efter honom. Mest orolig var ju Nellie, som vanligt! Hon är helt såld på husse... "Nellie är kär i husseeeee" *hihi*

Nellie spanar efter husse.

Efter vi varit där ett tag kom en person gående på gatan utanför och gissa mer?! Han hade en hund med sig. Självklart skällde jag och lyssnade inte ett smack på matte... till hennes stora förtvivlan. Det visade sig vara en tjej som hette Freja. Hon var en blandning av schäfer och storpudel... dvs ganska långhårig och med lång nos. Hon var precis 1 år idag! Så den här gången var det jag som var äldst!

Jag fick leka men det fick inte Nellie. Hon är en liten tjurkärring sa matte, en gammal tjurkärring! Och de är tydligen inte pålitliga sånna däringa kärringar så hon fick snällt finna sig i att bara sitta och kolla in de två ungdomarna som lekte.


Möt Freja!


Hon var jäkligt snabb faktiskt.... men så vägde hon oxå 12 kilo mindre än mig!


Vi "munhuggs", hon var verkligen bra på det med sin låååånga nos!


Jag boxades för jag är ju en boxer!


Jag är bra på brottning!! *Ger du upp??!*

Helt plötsligt kom husse och då skulle vi åka hem. Det var både tråkigt och skönt för jag hade nog kunnat leka mycket mera.... men när jag väl kom in i bilen kände jag hur attans trött jag var! Jag flämta som ett lokomotiv och när jag kom hem drack jag minst en liter kallt, friskt, gott vatten. Jag har sovit en stund nu, fått mat, gått en prommis med matte och nu ska jag nog knoppa in för natten. Jag tror jag kommer somna ovaggad inatt!

Inga kommentarer: