lördag 14 juni 2008

Härlig promenad i regnet!

Åh vad kul det är ute när det regnar!

Matte och jag gick ut när det var lite uppehåll idag från regnandet. Det har ju vräkt ner och då ville varken hon eller jag gå ut. Vi gick en jättelång promenad och jag fick gå i lina hela tiden. Jag skötte mig kanonbra, skällde bara lite på en man å hans fru för dom snackade med mig... däremot skällde jag INTE när vi mötte en hund. Jag tror jag förvirrar matte lite och ska jag vara ärlig vet jag inte riktigt själv vad jag håller på med.

Efter vi gått en bit började det regna lite mer men det gjorde inget. Det var faktiskt bara mysigt och friskt! Det tyckte vi båda två faktiskt. Det är så himla skönt att få röra på sig lite fritt. Matte har en ny regel nu. Den innebär att jag ska hålla mig på minst 2 meters avstånd från henne och inte mer! Det håller hon på stenhårt! Jag har börjat fatta vad hon vill men ibland tar lusten över för mycket, speciellt om jag får lukt på nåt spännande eller ser nåt kul! Fast jag kommer mycket fortare till henne nu när hon ropar "kom" och då blir hon sååååå glad! och jag får puss, klapp och godis och uppmuntrande ord. Det är kul!
.
Fotona har matte tagit med sin mobil, så de är inte av bästa kvalitet... men jag syns iaf! :D


Jag hittade en kul vattenpöl som jag studsade runt i.


Det spelades fotboll i regnet.
.

Grenar som sitter fast är kul!
.

Hittade en världslång pinne...
.
Busade lite med den...


Jag försökte få med mig den men det gick inte :(
.

... jag hittade en annan istället som var lite lättare att få med sig!
.
När jag kom hem fick jag gå direkt in i duschen! "Vi måste tvätta bort all grus och jord" sa matte. Jag gillar det inte sådär jättemycket men det är ganska skönt efteråt, då är jag så ren och fin och luktar så superdupergott!

Inga kommentarer: