måndag 5 maj 2008

Första träningspasset på läääänge!!

Idag har jag äntligen fått använda både huvud och kropp! Matte tog mig till hundklubben idag och där var tre små ettriga vovvsingar som skällde och höll på. Jag vet inte hur det kommer sig men när jag är där sköter jag mig exemplariskt! Jag skällde bara en gång och det var på en tjej som stod och gömde sig lite vid klubbhuset. Hon var lite skum tyckte jag!
.
Vi tränade iaf lite idag. Det är viktigt att vi skyndar långsamt har matte sagt så jag inte börjar halta igen och för att jag inte ska trötta ut mig helt. Jag menar det är ju faktiskt en månad sedan jag fick springa lös... det tär på konditionen kan jag lova! Den är som bortblåst! :(
.
Iallafall var det soligt och skönt och här kommer lite bilder på vår första träning på länge! Här kommer lite bilder på mig när jag tränar. De ser lite suddiga ut men jag tror att det är min vita musklade bringa som bländar lite.... *thihi*
.

Jag precis när vi kommit till klubben...
.

Sitter lite snygg sådär och stilar...
.

Full fokus på matte?! eehh... not!
.

Tränar "Nära"
.

Går ganska duktigt om jag får säga det själv :)
.

Tränar "Hit". - "Jag kommer"!!
.

Sätter mig nära, nära när matte ropat "Hit"
.
Efter 10 minuters passivitetsträning (jag fick sitta lugnt och fint och titta på de tre små hundarna - lugnt) och sedan 20 minuters hitande, kommande, närande fick jag äntligen röra på mig lite fritt! Gissa om det var skönt att få springa av lite energi... Jag fick bara springa i 3 minuter för sen sa matte att det räckte för idag. Jag var faktiskt redan ganska trött så det var helt ok att det fick räcka så!
.
Vi tog en liten kort, lugn promenad runt på fältet för att jag skulle varva ner och få pusta ut innan vi åkte hem. Jag tänkte att det skulle ju vara skönare att lägga sig och vila så det gjorde jag en liten stund... åh, nice! Jag var sådär härligt, lagom trött i både kropp och huvud (vilket säkert matte hoppats på) och solen värmde så skönt!
.



Åh... visst är våren är underbar!

Inga kommentarer: