fredag 4 april 2008

Uppdatering:

Veckan har varit lugn. Jag får ju inte springa så mycket när jag käkar medecin... men jag är inte hostig eller förklyld längre så igår åkte vi till hundklubben. Vi var själva som vanligt och då fick jag springa lite lös å herregud vad hääärligt det var!! Vi tränade lite inkallning också och jag kom ihåg! *hihi* Det känns som evigheter sedan vi tränade matte och jag. Men det ska det bli ändring på tydligen för nu har hon köpt nåt konstigt koppel jag ska ha på mej på huvudet... det är skitobekvämt och jag vill bara ha av det. Men det sitter där det sitter... Jag förstod dess funktion när det kom hundar till klubben. Med den på kan jag inte på något sätt slita eller dra och det är nog det som är meningen.
.
Vi traskade runt där fram och tillbaka, förbi de där två hundarna, först med det där huvudkopplet på men sedan tog matte av det och då gick jag lika fint jämte henne... se! Jag försökte visa att jag behöver det inte! Men matte är obeveklig! Så länge jag beter mig som cujo när jag möter en annan hund är det huvudkoppel på som gäller...
.
Idag ska matte och jag åka till stan och köpa mat till mig. Kanske hinner vi träna lite på att traska runt i stan då... Hon vågar inte låta mig leka med någon än ifall jag fortfarande kan smitta någon så det blir att träna lite passitiviet och lung när vi möter hund!
.
Håll tummarna för mig att jag håller mig lugn!

Inga kommentarer: