söndag 6 april 2008

Ett litet äckel!

När RallySally berättade om att hon fått besök av Torben kände jag att den där klängiga killen vill jag absolut inte träffa eller ännu mindre ha krypandes eller sittandes på min kropp!! Men idag hittade Putte (Emelies kille som jag älskar att busa och bita på) en plupp på mig och vad var inte det om inte Torbenare??!!! Eller förresten, Torben kan det ju inte vara, för han var ju hos Sally. Det kan kanske vara nån släkting eller så? Matte började leta efter nåt hon kallade "fästingborttagare" för hon tänkte minsann INTE ta i det där "lilla äcklet"! När den väl var borta tog Emelie fästingen, hårspray och tändstickor och gick ut och när hon kom in så var hon ensam. Torbens kusin eller vad han nu än var är borta! Skönt!! Sen tvättades jag där han suttit så nu känns allt finemang! :D
.
Ikväll ska jag få nåt klet på mig för att sånna där små Torbeningar inte ska vilja sätta sig på mig för man kan tydligen bli riktigt sjuk av dem... och det vill jag inte bli igen nu när jag äntligen är frisk från förkylning och hosta!
.
Det var dagens äventyr ... att ta bort ett litet äckel!
.
Förutom det så har jag varit ute på altanen och jagat vattenstråle idag! Det är nog bland det roligaste jag vet. Jag får göra det också om det inte är den där strålen som är så jättehård... högtryckstvätten som husse kallar den. Efter att ha jagat runt den ett tag åkte jag in för husse fick absolut inget gjort när jag var ute. Då gick matte och jag på en promenad vid Norrviken istället. Jag har ju fått en ny sele... den ska hindra mig från att kunna visa hur stark jag är när vi möter en annan hund. Bra va?! Efter alla behov var gjorda fick jag träna på att gå nära och det höll vi säkert på med i 10 minuter. Jobbigt som bara den att vara fullt fokuserad så länge men jag klarade det jättebra faktiskt! Vi ska göra så varje dag nu har matte bestämt! Det verkar som om hon har gett sig den på att jag ska bli en lydig och snäll hund nu... vi får väl se! Vi får väl se! :D

Inga kommentarer: