söndag 16 mars 2008

MÖLO inoff. utställning 2008-03-16

1:a junkl hanar med HP, 2:a bästa hane
.

Bedömningsutlåtande:

"Bra storlek och helhetsintryck. Bra huvud och uttryck. kunde vara mörkare i masken. Ngt mkt rynkad i pannan. Bra bett. Välutvecklad front. Kunde varit lite mer vinklad bak. Kroppen u.a. Fast och bra rygg. Rör sig bra. Öppen och tillgänglig."

Domare: Marion Humble

.

Vi hade världens finaste väder dagen till ära. När vi kom fram var Leah redan på plats och det är alltid lika roligt att träffa henne, Jessica och Micke.

Utställningshallen var jätteliten och där var jättemånga hundar överallt. Leah sköter sig så fint som vanligt medan jag har lite problem med att inte försöka komma fram och nosa och hälsa på allt och alla. Men det gick bättre än förra helgen iaf.

Jag tävlade i juniorklass och där vann jag första pris. Sedan fick jag tävla om bästa hane och då kom jag tvåa. Jättebra gick det för min sötaste lilla kusin Leah. Hon blev 1:a jukl tikar och vann BIM !!! Gå gärna in på Leahs blog och titta på de fina rosetterna och läs det finfina omdömet hon fick! Ett STORT grattis till dig!! Det visste ju jag hela tiden... att du är en kalaspingla av högsta valör! En bra dag idag alltså... för både mig och Leah! :D

ps. Matte är så stolt så hon nästan spricker :P *hihi* Men nästa helg... oj oj. Den är stor... jättestor! Mycket större än du nånsin tror... :P

2 kommentarer:

Sally sa...

Grattis snygging! Kan förstå att du fick så många fina rosetter, du är ju så himla stilig! Jag o matte försökte oxå va lite duktiga idag, så vi begav oss ut i skogen o spårade... men de gick inge vidare. Hon jämförde mig med en liten visp! Hö?! va ska de betyda?? Men jag tror att jag tar det som en komplimang! Grattis än en gång! Kram

Sally sa...

Min matte e ju så lagom smart... hon skulle posta en kommentar här, men så skrev hon hela tidn in fel användarnamn... trodde hon skulle skriva Sally, men de va ju sin mailadress hon skulle skriva! Min matte = en knasboll! haha men nu har hon lärt sig en läxa... så nu blir det nog fler kommentarer här! hehe