lördag 8 mars 2008

ÖLO inoff. Utställn 2008-03-08

Vuxenklass resultat:
.
1:a Bhkl, HP, BIR, (BIS10)
.
.
Bedömningsutlåtande:
.
"9 måndader, välväxt hanvalp, mask. huvud med bra prop. Visar lite mycket rött i ögonen. Vacker hals, överlinje, kors och bakställ. Välkroppad för åldern. Utmärkt benstomme. Utmärkt kondition. Rör sig med bra sidosteg, ok fram och bak."
.
Domare: Jens Myrman
.
Mattes kommentar: De röda ögonen berodde på att Ozzy var fruktansvärt trött och stressad. Jag tror han höll på att svimma ett tag... min lilla älskade buse! Men herregud vad stolt jag är! Bästa hane med HP, BIR och BIS-10:a (Han dömdes i vuxengrupp endast 9 månader gammal och det var säkert 40 olika raser som kämpade om en BIS-placering)
.
I väntan på BIS.. Jag är skittrött och matte ser så sammanbiten ut :)
.
Det är svårt att ta det lugnt och koppla av när man vill ha koll på allt och alla...
.
Snyggingen själv! (tur att inte mina röda ögon syns)
.Där står jag ... inte perfekt men jag gör så gott jag kan!
.Plötsligt flyttade fotografen Mikkan sig... för att få ett bättre kort av mig men inget undgår mina hökögon!
.

Sen skulle jag springa i en triangel... jag var jättetrött så jag sprang nog inte så schwungfullt alls så det är nog därför domaren inte tittar på mig när jag springer!? ;)
.
En riktig höjdare idag, förutom att Leah var med, var att jag fick se Ruf i verkliga livet. Jag fick tyvärr inte hälsa för matte tyckte jag var stressad nog och jag blir ju som jag blir när jag träffar andra hundar. Så Ruf! Nästa gång träffas vi på lite en lite lugnare plats! Det längtar jag efter!
.

När vi väl kom hem såg det ut så här... en aning mer avslappnad stil! Men det tycker jag nog att jag har gjort mig förtjänt av att ha oxå! Hör ni hur jag snarkar ?! :P

2 kommentarer:

Sally sa...

Grattis! Vilket toppenresultat! Hoppas Ozzy får mycket gott att äta ikväll för att fira!

Helena, Puma och Tisla sa...

Men grattis! Vad duktiga och igång ni är. Morsan och syrran bara spricker av stolthet att ha en så snygg son respektive bror. Kram!