onsdag 9 januari 2008

Nu är jag tillbaka...

... efter ett låååååångt jul och nyårsuppehåll. Så idag kommer jag skriva om enda från jul till idag!

Vi tränar lite varje dag och jag försöker ( i alla fall ibland) att göra som de vill men det är inte alltid så lätt kan jag tala om. Speciellt inte när det kommer andra hundar. Jag har fått för mig att man MÅSTE skälla då och jag har förstått att det inte är så bra men jag bara kan inte sluta. Matte sliter sitt hår och ibland pratar hon om munkorgar och ibland om nåt halsband med citron i. Fast sen säger hon " vår lilla kille har nog kommit i tonåren" och tittar så där myspysigt på mig igen.

Idag åkte vi till kennelklubben här i Upplands Väsby. Tyvärr var det inga där så jag fick springa runt och leka och matte tränade inkallning med mig. Jag skötte mig exemplariskt! Men det var nog bara för att det inte var någon annan där för om det hade varit det kan jag inte lova att jag varit lika duktig.
.
Nära klubben där finns ett hunddagis och när vi gick förbi hörde jag en massa hundar där inne. Klart som korvspad blir man ju intresserad och nyfiken! När vi skulle gå tillbaka till bilen stod två väldigt suspekta och lite läskiga människor utanför. Självklart måste jag visa att jag är en stor, stark och MYCKET farlig boxer så jag började skälla. Till mattes stora förtret förståss så där blev vi stående i säkert 20 minuter och när jag lugnat mig fick jag gå fram och hälsa och de var ju inte alls så farliga och läskiga.
.
Efter ett tag kom en tjej ut med två doggisar och då kom jag igång igen. Jag trodde matte skulle spricka av ilska. Hon försökte dölja det men jag märkte det nog. Tyvärr är det just nu viktigare för mig att visa att jag är stor än att lyssna på matte. Hon var inte glad kan jag lova! Jag fick inte hälsa på de två hundarna. Taskigt tycker jag! "Du får skylla dig själv" sa matte. "Hade du inte skällt så..." Nåja... det ska nog bli hund av mig också *hihi* "Tur att valpkursen och fortsättningskursen börjar snart igen" säger matte. Själv längtar jag mest dit för att träffa Leah och Ruf!! :D wihoooo :D

Här kommer en drös med bilder på lite smått och gott från uppehållsperioden. Håll till godo! Kolla speciellt in mig... se vad snygg jag är. *blink, blink*
.
Lite bilder från min julafton:
.
.
Lite bilder från nyår... Det blev inte så många för jag fick inte vara ute när det smällde som mest.
.
Sen fyllde husses mamma 60år precis efter nyår men då fick inte vi hundar vara med för nån i den släkten är tydligen allergisk mot hundar. Nellie och jag var hemma själva och det var vi nog i 3 timmar. Jag hade skött mig jättebra, vi fick bara vara i köket och där hade vi det ganska mysigt vi två faktiskt. Jag hade bara tuggat sönder min "säng" liiiiite.
.
Ikväll åt alla tvåbeningar pannkaka till middag (vi fick oxå pankisar till middag *mums*). Jag och Nellie fick till och med slicka grädden från skeden och då passade minsann matte på att ta lite foton. Hihihi... ser ganska kul ut måste jag säga. Gott var det i alla fall...
.
Spana in min superlånga tunga.... wow! Tänk att den får plats i min mun! Helt otroligt! :D

Inga kommentarer: