tisdag 9 oktober 2007

Att bli biten....

... är inte kul alls!
I kväll hittade jag något jättespännande i Nellies vattenskål! Trodde jag i alla fall...

Jag bestämde mig för att det gick nog att äta så jag stoppade ner hela nosen i vattnet och tillslut fick jag tag i det men helt plötsligt gjorde det jäääääätte ont! Matte trodde jag blev rädd för att jag fått vatten i ögonen eller nåt men sen såg hon vad det var. EN GETING! Jag hade blivit biten! Det gjorde jättejätte ont och min underläpp svullnade så vi var tvungna att åka till veterinären. Där fick jag två sprutor - det gjorde faktiskt lite ont så hon som gav mig dom blängde jag lite på men hon som höll mig var jättesnäll. Hon klappade och klappade och sa att jag var jätteduktig! Det sa matte också så det var jag nog!

Nu har jag ingen lust att göra nåt! Min underläpp är ganska svullen så jag vill inte ens äta! Jag ska nog sova nu tror jag så kanske det är som vanligt i morgon när jag vaknar!

Inga kommentarer: