söndag 9 maj 2010

Mer spår-träning!

Jag har ju tänkt att vi ska kunna debutera i bruks nångång så vi har lagt in en högre växel i träningen. Även idag åkte vi till klubbens appelplan och la ett lika dant spår som igår förutom att idag la jag en liten grillad-kyckling-bit i vart 5:e spår. Tanken var att han skulle slå ner på farten lite och leta mer med näsan än med ögonen...

Tanken var god men fungerade inte helt som jag tänkte mig... Visst hittade han samtliga apporter idag men det ligger en hel del kyckling kvar kan jag lova. Det var inte förrän den sista tredjedelen av spåret som han verkligen stoppade nosen i backen och följde spåret mer eller mindre utan att slå eller fara runt. Det fick bli avslutet... bäst att sluta när man är på topp och det går bra!

Vi gör samma sak i morgon... och hoppas på att kanske 2/3 av spåret ska gå lika bra som den sista delen gjorde idag :)


"Med rätt träning kan människan bli en hunds bästa vän"

Inga kommentarer: