fredag 7 maj 2010

Enköping.... NEJ Eskilstuna!!

En ny dag med spännande innehåll på lut!
Färden började mot Enköping för att träffa uppfödaren Ingrid och hennes kompis Britt-Marie för att få lite hjälp med Ozzy och träningen.

Det gick bra tills jag kom fram till Enköping... där tillbringade jag en timma att leta efter brukshundklubben och när jag väl hittade den fanns ingen Ingrid där. Ringde och kunde bara konstatera att jag är totalförvirrad! Det var till Eskilstuna jag skulle! Inte Enköping... Ja vad säger man??

Det var bara att hoppa in i bilen och köra 45 min till och väl framme på Eskilstuna BK:s jättefina klubb hittade jag Ingrid och Britt-Marie. ;)

Vi började med att gå för att träna lite uppletande och redan där på väg in i skogen fick jag visat för mig hur Ozzy borde gå... Jämte... inte före med mig rantandes efter! Ozzy har inte fått träna så mycket på uppletande men han arbetade bra och med lite hjälp av glada tillrop och businviter kom han in med leksaken till mig när han väl hittat den! :D Yes!

Nästa uppgift var ett fint spår lagt av Britt-Marie. Ozzy som bara gått ett par appellspår har tendens att rusa iväg lite för fort så vi la ett med lite fler vinklar. Under tiden det låg tränade vi "möten" vilket fungerade som en smäck! Jag tänkte det måste bero på de två respektingivande kvinnorna som var med oss men enligt dem båda berodde det på att jag var mer avslappnad och mindre orolig och rädd för att Ozzy skulle bete sig som "Cujo".

Spåret gick inte så bra dock... lite för svårt för honom. Han flacka och slog och hittade bara en av grejjerna på spåret. Detta ska vi träna mer på fast enklare... rakt spår med många prylar!


Pärlan är så duktig på att spåra... lungt och metodiskt!


.... Kajsa också... bara aningen högre tempo :)


En nöjd Pärla efter spåret!


Vi körde lite "uppletande" också... kul! Kajsa var en fena på det! Visste precis hur hon ska göra och plockade in samtliga "grejjer" vi lagt ut.

Playen fick korn på alla roliga spår och for iväg som en kanonkula... ville inte alls lyssna på matte som ropade på han :D *hihi*


Lilla söta Trean fick också leta... hon är en riktig kanonkula! Det syns hur mycket hon älskar att jobba... och springa :)


Apportpinne är gott!


hmmm... spanar åt fel håll...


... titta däråt istället! :)


På väg in med apporten, en kul handske...

Dagen avslutades på McDonalds med Ingrid och två och en halv timma senare (för jag körde söder om mälaren, söder som Södertälje och hamnade naturligtvis i rusningstrafiken :/ *suck* ) kom vi hem, trötta och belåtna efter en underbar dag!

Tack Ingrid och Britt-Marie för hjälpen... hoppas ni vill/orkar hjälpa/träffa oss fler gånger!

Inga kommentarer: