måndag 6 juli 2009

Kameran har blivit bortrövad! :@

När vi så duktigt kommit ihåg kameran matte och ska berätta och visa vad vi hittat på så har Mikkan tagit med sig den på sin resa ner till Hultsfred. Hon ska på nån festival där och kommer vara borta till söndag så vi får väl vänta med att uppdatera bloggen sålänge.
.
Men i lite korta drag kan jag berätta att matte och jag har tagit längre promenader nu än när det var så varmt. Både hon och jag orkar mer när det är lite svalare. I går drog matte iväg utan mig med snören, klänypor, leksaker och godis... tantskrälle som inte tar med mig tänkte jag lite surt och la mig och väntade i tvättstugan. Det tog superlång tid... känndes det som iaf! Men tillslut kom hon och tog med mig på en timmas promenad på gångvägar bland hundar och folk, på små grusvägar och i skogen... skönt som attan!
.
Sen när jag trodde vi var på väg hem svängde hon upp i skogen igen och satte på mig ett lååååååångt koppel och tog fram mig till ett ställe där nån hade krafsat i marken. Hon visade stället och sa "spååååår".
.
Jag traskade på lite här och där, visste inte riktigt vad jag skulle göra först men när jag efter kanske 100 meter hittade min leksak bakom ett träd började minnet komma tillbaka och jag spårade på, jätteduktigt. Efter att ha hittat den andra leksaken spårade jag vidare och fann en burk med jättegod skinka i som jag fick. *mums*
.
På vägen hem stötte vi på en annan hund, en spansk hund som jag inte kommer ihåg vad den hette men han verkar vara en kul kille för han visade tydligt och klart att han är en såndär som jag, som bara vill leka! :) Jag skällde lite på han i början för att visa att jag är stor. Till mattes stora irritation så då förpassades jag sittande jämte henne. Tvåbeningarna snackade lite och jag slutade skälla och bara spanade istället och när matte ville gå följde jag med, kanske lite motigt men jag följde med, utan att hon behövde dra i kopplet för att få med mig. Då blev hon glad igen och studsade iväg och det såg så himla busigt och kul ut att jag glömde den andra hunden och skuttade efter henne.
.
Efter nästan 2 timmar ute i skog och mark och att ha spårat en 400 meter kan jag lova att jag var trött i både kropp och knopp. Efter att ha druckit slocknade jag i mattes säng och där sov jag sött som en liten bebis :P

Inga kommentarer: