onsdag 15 oktober 2008

Sökträning!


Idag åkte vi ut i skogen, jag, matte och Emelie. Vi åkte till en skog jag aldrig varit i förut och det var jättespännande! Det började med att vi mötte en man med en gammal tjej som jag "nästan" fick hälsa på. Jag skriver nästan för jag fick inte riktigt komma fram och snosa och nosa på henne för det ville hon inte. Mötet blev ganska kort för ingen av tvåbeningarna stannade... och jag sprang efter dem, man vill ju inte hamna efter så att säga!
.
Medan matte och Emelie gick en runda i skogen, fram och tillbaka... fram och tillbaka fick jag sitta bunden för att inte rusa runt där de gick. När de var klara gick matte och jag en prommis och när vi kom tillbaka var Emelie försvunnen! Hujeda mej! Jag vet ju sen i förrgår hur lätt hon går vilse i skogen så jag blev faktiskt lite orolig ett slag.

Matte tog fram en typ av väst och satte på mig, gick fram en bit i skogen och så sa hon "sök" och jag for iväg som en pil! Jag fick leta ett tag men tillslut hittade jag henne där, bakom en sten. Godis och bus med henne där en stund och sen tillbaka till matte. Det är kul att leta efter Emelie!


I´m ready!


*swosch*

Emelie och jag busade och sprang iväg en bit och mitt i det roliga kom jag ju på att vi hade matte med oss också så vi gick tillbaka och jag fick leta upp henne också. Hon hade gömt sig under en gran *hihi* men jag hittade henne!


Efter två uppletande var jag ganska trött kan jag lova... så vi gick tillbaka till bilen och åkte hem. Jag fick lite käk när vi kom hem och sen somnade jag skönt i sackosäcken... jag snarkade som en hel karl!

Nu har vi småbesök här. Det är lilla Greta som kommit. Hennes mamma är sjuk och då sa matte att vi kunde passa Greta så hon fick sova. Greta är en kul liten tjej och jag vill jättegärna pussa på henne hela tiden... men det vill inte hon så då skriker hon "Neeeej Oschy" till mig! *hihi* Jag gillar sånna där små människobarn för jag kan bara sträcka ut tungan och ge hur många pussar jag bara vill... :D

Inga kommentarer: