tisdag 14 oktober 2008

Sök är min grej !

Idag på eftermiddagspromenaden var både Emelie och Nellie med. Nellie och jag fick springa lösa och busa i skogen, det är så kul! *Wihuuuuu* Jag hoppar över stock och sten, springer i ljudets hastighet, hoppar över Nellie om hon står i vägen.... Livet leker !
.
Plötsligt var Emelie borta!!! Jag blev genast orolig och när matte sa "sök" drog jag som en kanonkula och hittade henne ganska snabbt. Hon hade gått vilse bakom en stor sten stackaren. Hon blev iaf jätteglad när jag kom och jag fick smarra lite godis *mums*
.
Jag vet inte om Emelie har problem med att orientera sig i skogen för efter ett tag var hon borta igen... denna gången lite längre tid. Men matte sa "sök" och jag for iväg som en oljad blixt. Jag kände hur det doftade Emelie i luften och hittade henne ganska snabbt denna gången också... och jag fick kampa lite med henne och några godisar slank också ner. Tänk vilken tur hon har mig... annars kanske hon inte hittat hem igen!
.
På vägen hem höll jag lite extra koll på henne så hon inte skulle villa bort sig igen... hon har ju nollkoll stackar´n!

Inga kommentarer: