fredag 10 oktober 2008

Drottningholm - Hundön

Vi åkte ut till Kungens och Drottningens slott på Drottningholm, vi traskade runt där i parken, där är helt underbart fint! Stora gräsmattor, trän, dammar med änder i, massa grönklädda killar som går i stora klungor. Jag var ju bara tvungen att spana in dem när de kom. Matte ville inte ta kort då utan jag fick sätta mig lite tjusigt framför slottet och posera...
.

Undrar om Kungen och Drottningen ser mig?


Passivitetsträning och lite vila...


Hundön från avstånd.


Hundön nära! Här ska jag in sen :D
.
När Jessica ringde och sa att hon, Leah och Dexter kommit så gick vi och mötte dem. Vi tog först en promenad eftersom lillkillen inte får busa med oss sen. Naturligtvis måste vi posa lite tillsammans... vi är lika stora nu... kanske till och med att Dexter är högre än mig nu!


Sitta rakt är svårt...


Luta lite hit och luta lite dit...
.

...mysigare att ligga ner!
.

När Povel kom gick vi in på Hundön och då blev det leka och springa av. Härlig kille han är Povel. Han är ganska lik Dexter faktiskt! :)
.
Povel, jag och Leah
.

Lite avsvalkning (i vallgraven runt ön) behövde vi alla tre... Vattnet var väl inte det mysigaste men det var skönt!

Den där svarta killen blev nog lite förtjust i Leah... han försökte med både det ena och det andra men visst gillar du mest "gula" boxerkillar Leah? ;)

Efter två timmars busande och springande var det dags för matte och mig att åka hem. Mikkan har ju fått ett jobb på veterinärmottagningen i Väsby och matte ville hjälpa henne. Jag fick lite mat när vi kom hem, sen sov jag, fick mat igen vid 8-tiden, somnade igen till 10 bara för att gå ut och kissa å så... nu ska jag sova igen. Jag är helt slut efter en helt underbar dag!

I morgon ska jag upp tidigt.... jag ska göra nåt som heter MH. Vad det nu än är!? Emelie ska iaf med och filma och fotografera, så i morgon kommer ni få se hur jag klarade MH:t!

Inga kommentarer: