torsdag 22 maj 2008

Snacka om väderomslag!

I förrgår var det sol.... i går haglade det... idag var det sol! Skumt väder tycker jag!
Nåja, matte och jag gick en lång (40 min) promenad idag vid Norrviken. Det var jättelugnt och skönt... Vi gick in vid stallet så där fick jag spana in de där stora 4-fotingarna på nära håll. Jag passade på att visa dem hur otroligt cool och kaxig jag är genom att skälla lite på dem! HAHA! fegisarna! De bara skuttade iväg som skrämda harar! *hihi* Det var kul... ända tills mattes "nej" nådde fram till mina öron! Ops! Hade hon stått där och sagt det länge tros?! Jag slutade iaf och hängde med henne, relativt nöjd över att jag minsann visade den där stora havremojjängen att det är jag som är kung! "King of Upplands Väsby" :D
.
Vi gick ner till sjön som ligger nedanför och där fick jag syn på lite änder och folk som prommenixade precis som vi. Jag skällde lite, men faktiskt ganska pyttelite, men matte lyckades att fånga min nyfikenhet med "Ozzy... titta här! Oh... kolla killen..." Sen plumsade det till i vattnet!! Naturligtvis blev jag så nyfiken att jag kom av mig i skällandet... Jag undersökte plumset och sen fick jag köttbulle! *mums*
.

Anden syns inte i solskenet...
.

Här spanar jag efter plumset som lät.
.

Qualitytime med matte på bryggan *myspys*

Inga kommentarer: