måndag 14 april 2008

Tredje veterinärbesöket på tre veckor!

Idag på morgonen när matte tog mig och Nellie på morgonpromenaden gick en katt lite lugnt över vägen några meter framför oss. Jag som gick i koppel kunde ju inte springa efter ( inte för att jag inte försökte ) och Nellie får egentligen inte det heller men hon drog som en avlöning och innan matte han stoppa henne var hon i snårskogen. Hon stannade så duktigt så när matte ropade och kom tillbaka till oss... duktiga Nellie.
.
Eftersom jag inte får gå och anstränga mitt ben för mycket går vi bara en liten promenad och när vi kom in gjorde matte frukost och det var då hon upptäckte det fasansfulla... en bruten klo! Nellie hade brutit av sin sporre! Åh... stackars stackars Nellie. Hon hade säkert ont men hon sa ingenting! Det var bara för matte att ringa till vetrerinären igen. *suck* Det är ett STORT hål i mattes plånbok nu...
.
Finns det inte nåt ordspråk som går nåt som "Efter tre dåliga ting kommer tre goda" ? Matte hoppas på det iaf för då borde de goda tingen komma tycker vi allihopa!

Inga kommentarer: