fredag 21 mars 2008

GLAD PÅSK!!


Långfredag? Varför heter det långfredag tros...?!?!
.
Jo men det kan jag berätta för er!! Jag hörde nämnligen hur mormor pratade om hur hon hade det på långfredagen när hon var liten innan idag. Hon fick inte leka, inte vara ute, inte lyssna på radion, inte se på tv. Hon fick bara sitta och läsa. Usch vad hemskt! Det skulle inte jag klara! Jag bara måste röra på mig annars blir jag lite småtokig.
.
Det är ganska kallt i Stockholm och det snöade inatt. Husse, Nellie och jag åkte till hundklubben och gick (husse gick, jag rusade, Nellie lufsade) i skogen där. Det var jätteskönt. Sedan åkte vi ner till affären och där köpte husse ett paket till matte. Ett bra paket även för mig visade det sig när hon öppnade det. En mixerstav från Philips.... den är jättebra och mixar alla grönsaker på ett vips! Matte har mixat och mixat mat till mig nu och hon ser väldigt glad ut och säger det är såååå mycket lättare nu!!!
.
I kväll blir det bad, kloklippning och örontvätt... måste ju vara extra snygging i morgon! :P

Inga kommentarer: