måndag 21 januari 2008

Liten rapport om hur det gick...

... för mig på fortsättningskursen.
Jag var jätteduktig kan jag meddela! Det var lite skällande och lite "muffande" i början men det la jag av med ganska snabbt. Det var en massa stora hundar där. Den största var en grand danois och den minsta var en setter av nån slag, tror jag.
.
Vi började med att ta en promenad för att jag ska få träna på hur jag ska vara när jag möter en annan hund. Det gick ganska bra. Johan kom och hjälpte matte där lite för jag var helt uppe i det blå och fullkomligt struntade i henne. Efter det verkade hon fått koll på vad hon skulle göra för jag lyssnade på henne, konstigt nog. :D
.
Efter det fick vi gå på en fyrkant och skulle göra som Johan sa. Rätt var det var skulle vi sätta oss, vända håll, gå snabbare och lägga oss ner. Det sista gjorde inte jag, för jag kan inte. Eller jag kan men har inte fått lära mig kommandot. Däremot när vi skulle ställa oss upp från sittande fixade jag det galant för det har jag tränat på *stolt*
.
Kursen var jättekul men roligast hade jag när bara Leah och jag var kvar och alla andra gått för då fick vi raca runt. Leah är fortfarande snabbast och jag har, om jag ska vara ärlig, svårt att hänga med. Men jag kämpar hårt! Jag tycker så mycket om henne. Roligare kompis får man verkligen leta efter. Leahs husse Micke är också en rolig kille. Han busade med mig och jag fick tugga på hans goa skinnhandskar. Som tack gav jag honom lite pussar och skvätte lite grus på honom. *hihi*
.
Här är en bild jag tjuvat från Leahs blogg för som vanligt hade matte inte nån kamera med sig! Hon har lovat att ha det nästa gång. ;)

Nu är jag helt färdig! Jag har fått mat och matte har masserat mig lite. Det var skönt för jag är helt trött i hela kroppen.

Inga kommentarer: