söndag 20 januari 2008

Idag fick jag gå upp i ottan...

... för det var dags för valpkursen igen!
Både matte och husse var med och idag fick vi träna på att gå i lina, gå nära, och gå sakta. Det var lite svårare idag för idag var getterna ute och gick precis nära oss och jag tycker de är jättespännande djur.
.
När vi var lösa fick även Tyra vara med Tyke och mig. Jättekul men hon är ju tjej! Inte för jag har nåt emot tjejer.. jag menar Leah är ju den absolut roligaste tjej jag vet! Men hon är inte lika busig som oss två så hon halkade efter. Jag försökte få igång henne men så fort hennes matte ropade stack hon iväg till henne. Det gör ju inte jag precis... att leka är det bästa jag vet! så inget godis i världen kan få iväg mig från det! Matte surnade till lite på mig så Johan kom och hjälpte henne och visade hur det skulle gå till. Jag känner ju inte honom så väl så jag följde med honom... men bara litelite!
.
väl seEfter kursen åkte matte och husse till en stor ZOO affär och medan de var där inne och shoppade loss fick jag sitta i bilen. Men gissa vad mycket de hade med sig när de kom tillbaka. Korvar, godis, koppel, mat, vysselpipa (den låter jättemycket) och torkade morotsgodisar. Jag tror nog att de hoppas på att jag ska lyda bättre om de vysslar i pipan och ger mig smarrigt godis att jag kommer snabbare när de ropar. Vi får väl se, vi får väl se. :D

Inga kommentarer: